За персонално ориентирана грижа наградиха Анадолу Медицински Център със златна акредитация от Planetree.
Анадолу Медицински Център е първата болница в Турция и региона наградена от Planetree, и 85-та болница в света. През 2017 година, болницата получи бронзова акредитация от Planetree и непреставащото ни усърдие се възнагради със Златна акредитация.
Асуман Кушчу, мениджър „Персонално ориентирана грижа“:
Всички служители са допринесли за постиженията в тази посока. “Персонално ориентираната грижа означава, че индивидът не се счита само за “пациент”. Тук са важни неговите преживявания, ценности, предпочитания и очаквания се поставят в центъра на здравните грижи. Това изисква работа в много посоки, които налагат трансформация в корпоративната култура. Не е лесно здравните заведения да лекуват и обгрижват всеки пациент по уникален начин. Изисква да се изостави едноостранната перспектива по предоставяне на здравни услуги и да се осигури партньорство с пациента и неговото семейство.“ Според Planetree институциите по света са изправени пред предизвикателствата лекарите да приемат и приложат тази корпоративна култура. Д-р Хишам Алахдаб, директор по Качество и безопасност за пациента, е горд „Нашите лекари наистина вярват в персонално ориентираната грижа. Те не само я внедриха, но са склонни да я разпространяват и реализират.“
Д-р Алахдаб: „Дейностите за грижа, ориентирана към човека, са новаторски.
Създадохме пациентска група от доброволци в болницата. Пациентите не само дават мнения и идеи, но и вземат решения с нас, за да формират бъдещето на болницата. Съветът се събира редовно. Представяме решенията, взети в болницата, на одобрението на Съвета и ги прилагаме на практика след оценката им. Така реализирахме много проекти като открито досие на пациента, предпочитани посещения на пациентите 24/7, партньорство в грижите, уведомления за нощната смяна сестри. Осигурихме възможност за придружител в интензивни грижи.
Позволяваме близките на пациентите в интензивни грижи не само да ги посещават, но и да останат с тях през нощта. Също така, ако няма медицински ограничения, планираме грижите и лечението според предпочитаното време за хранене, съдържанието на храната, часовете на сън, предпочитаните посещения на нашите пациенти. Друга новаторска практика е, че разполагаме с кухня, където пациентите могат да приготвят сами ястия. Също така предоставяме много услуги, включително молитвени стаи, йога занимания, музикални концерти, семинари и работилници.”
Оценката на персонално ориентираната грижа от пациентите на Анадолу Медицински Център е отлична. Одиторите са получили много позитивни отзиви от пациентските групи: „Хоспитализираните пациенти оценяват положително практиката. Споделят, че тук се чувстват у дома, като в семейство, дори се обръща внимание на конфорта на придружителите им. Пациентите казват, че служителите на Анадолу Медицински Център действат състрадателно, усмихнати и по грижовен начин, различен от другите институции.“
Пациентите споделят:
„Всички сестри, които се грижиха за мен са наистина грижовни, услужливи и приятелски настроени. Въпреки, че имах тежка операция, която бе отложена с един ден заради здравни проблеми, подкрепата на моите сестри и мотивиращите им думи намалиха тревогата ми. Те отдадоха огромно внимание на бременната ми дъщеря, която ме придружаваше – питаха дали тя има нужда от нещо, дали иска да прави нещо.“ (един от нашите пациенти със сърдечно-съдова операция)
„Те се отнасяха към мен сякаш съм единствения пациент в цялата болница. Помагаха ми всеки път, когато исках. Бяха искрени – не ме караха да се чувствам така, сякаш го правят, защото това им е работата.“ (пациент с костно-мозъчна трансплантация)
„Грижиха се за мен сякаш съм президент тук.“ (пациент от Русия)
„Гледката от стаята е впечатляваща. Участвах в работилница за приложно изкуство с мрамор. Персоналът е с много приятелско и грижовно отношение. Чувствах се сякаш съм на ваканция, а не в болница.“ (придружител на пациент)
Planetree
Planetree е международната организация, която въведе концепцията за “пациентски фокус”. Основана в САЩ от пациент, който имал лош опит в болницата. През 1978 г., Planetree започна да работи върху това как здравните заведения могат да станат места, които имат по-голям лечебен ефект за пациентите. Интервюта с повече от 50 000 пациенти, роднини и здравни работници за техните очаквания за по-добро здравеопазване, показват, че очакванията на хората са свързани с предоставяне на по-ефективна информация за здравния статус на пациента, по-лечебни и физически позитивни здравни услуги, по-високо ниво на сътрудничество с пациентите и техните семейства. Поставянето на индивидуалните предпочитания на пациентите на по-високо ниво определят стандартите за акредитация на здравните заведения като Центрове с персонално ориентирана грижа.